Loading...
Saturday, November 30, 2013

13 jutta hanya pinjam semata-mata


SUDAH seminggu tapi masih ramai yang asyik bercakap pasal kos perkahwinan pelakon Rozita Che Wan dan Zain yang mencecah RM13 juta. Puas jugalah Diva nak menerangkan bahawa hampir kesemua nilai RM13 juta itu semuanya pinjaman sementara sahaja. Mana ada orang gila nak leburkan duit RM13 juta untuk majlis nikah!
Kawan-kawan Diva semuanya terbeliak biji mata, ada yang ternganga sampai meleleh air liur basi. Kata mereka, sebab itu jadi artis hidupnya seronok! Kalau kena gosip atau kena kritik pun, dapat masuk surat khabar, majalah atau televisyen. Popular! Bila sudah popular, nak kahwin senang, semua orang pakat nak taja.
Diva kata, orang nak taja sebab nak tumpang popular, itu sahaja. Nak tumpang dapat nama, nak tumpang segala-galanya, sebab kalau tumpang buat kenduri artis popular, nama penaja akan masuk surat khabar atau terpampang masuk surat khabar dan televisyen. Itu publisiti percuma. Dalam kata lain, penaja tak perlu keluar duit beli iklan. Macam syarikat barang kemas yang taja RM10 juta barang kemas, tapi sebenarnya mereka bagi Che Ta pinjam pakai sekejap sahaja. Sebutlah berapa harga pun, siapa yang nak pergi belek betul ke tidak harganya juta-juta. Jadi tulis dan percaya sahajalah. Yang megah dan hebatnya bukan artis tetapi penaja. Bagi Diva, tiada apa yang hendak dibanggakan, sebab itu semua permainan bisnes dan dunia hiburan.
Macam kenduri kahwin Che Ta juga, yang dijemput pun siapalah sangat. Golongan tertentu sahaja pun, sebabnya makanan untuk tetamu pun ditaja, jadi tak boleh jemput ramai-ramai, tak cukup kerusi meja kaedahnya.
Diva tak nak cakap banyak sebab ramai sudah ustazah cakap kalau nak kahwin jangan bermegah sangat. Kalau pun tak berniat nak buat besar-besaran tetapi jadi besar macam majlis Che dan Zain ini, tetap timbulkan benda yang baik. Nak elak daripada orang mengata memang susah, tapi kalau boleh, elak-elak sahaja.
Diva harap jangan pula ramai anak muda nak jadi artis sebab mengenangkan kalau kahwin senang dapat tajaan. Satu hal lagi, syarikat korporat nampaknya lebih rela tunggu artis nak kahwin untuk beri tajaan berbanding hulur tajaan untuk kepada agenda-agenda seni yang lebih bermanfaat untuk kegemilangan industri.
Diva: Alangkah nikmatnya hidupnya kalau ditaja masuk syurga.


Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1201&pub=Kosmo&sec=Diva_Interaktif&pg=dv_01.htm#ixzz2mANghJcr 
Hakcipta terpelihara 

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP