Loading...
Thursday, May 22, 2014

Syamsul Yusof kembali mengarah!


ARTIS MELETOP

Syamsul Yusof kembali mengarah!



SETELAH sekian lama mendiamkan diri selepas filem KL Gangster 2 arahannya dicetak rompak, akhirnya pengarah berkaliber, Syamsul Yusof akan kembali mewarnai dunia perfileman tanah air.

Mengakui perubahan itu disebabkan perkahwinannya, Syamsul berkata isterinya, Puteri Sarah adalah orang yang banyak memberi dorongan kepadanya untuk memulihkan semangat dan meneruskan perjalanan kariernya sebagai pengarah filem.

“Isteri sayalah yang banyak bantu dan memberikan saya semangat supaya bertenang dan melupakan perkara lalu. Akhirnya, semangat saya pulih dan saya sudah bersedia mengarah filem dalam masa terdekat ini,” katanya yang ditemui baru-baru ini.

Berkongsi tentang perkembangan terbarunya, menurut Syamsul dia bakal mengarahkan sebuah lagi filem berunsur seram selepas Khurafat yang mencecah jualan box office.




(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Menurut Syamsul, filem yang berjudul Munafik ini bakal menjalani penggambaran sebelum Ramadan ini.

“Sekarang ni saya dalam proses akhir menyiapkan skrip. Saya juga masih dalam perancangan mencari pelakon sesuai untuk membintangi filem ini.

"Buat masa ini belum ada lagi yang tersenarai. Sebolehnya saya mahu cepat melakukan penggambaran, iaitu sebelum masuk bulan puasa,” jelasnya.

Sementara itu, Syamsul yang muncul dalam filem terbaharu adiknya, Syafiq menerusi Abang Long Fadil berkata, dalam filem berkenaan dia memegang watak sama seperti dalam filem KL Gangster 1 & 2.

Berharap agar penonton tidak membandingkan cara pengarahannya dua beradik, Syamsul mengakui masing-masing mempunyai sentuhan berbeza.

“Saya percaya ada yang akan membandingkan pengarahan kami adik beradik. Sebelum ini pun, orang membandingkan saya dengan ayah saya. Bagi saya, apa yang penting adalah cara pengarahan itu.

“Jujur saya katakan saya amat terkejut melihat hasil filem ini kerana ia jauh daripada apa yang saya bayangkan. Sebenarnya kami ada cara tersendiri dalam mengarahkan filem masing-masing,” katanya.


Syamsul akui bahagia

Ditebak mengenai kehidupannya kini, Syamsul berkata, sejak bergelar suami menjadikan dia seorang yang lebih bertanggungjawab.

“Alhamdulillah saya bersyukur dengan kehidupan sekarang. Tak tahu nak cerita macam mana nikmat bahagia yang ALLAH berikan.

“Kehidupan harian juga sedikit berbeza apabila sudah ada isteri yang menjaga makan dan pakai saya. Yang lain tu tak perlulah saya nak ceritakan kepada semua. Cukup saya mengakui memang melalui saat yang bahagia sekarang,” katanya.


0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP