Loading...
Sunday, March 30, 2014

Alahai Sakinah...

ADA yang tidak senang dengan jawapan mudah daripada pelakon Sharifah Sakinah atau Sakinah apabila mereka cipta baju-T yang menggunakan tagline kurang manis untuk program kecergasannya.
Sakinah menjawab ‘ikut suka hati saya’ apabila ada kalangan peminat yang menegur secara terbuka ideanya itu di laman sosial Instagram baru-baru ini.
Jawapan tak cerdik ini sebenarnya hanya memakan diri Sakinah. Sewajarnya orang berniaga tidak berbuat sebegitu tambahan pula membabitkan perniagaan yang baru dimulakan.
Mungkin Sakinah boleh kata golongan sasarannya adalah kalangan generasi sebaya atau lebih muda dan berfikiran terbuka. Sebab mungkin bagi Sakinah hanya orang yang kolot pemikiran sahaja yang akan menentang usahanya.
Tetapi Sakinah kena fikir juga tentang kedudukan Sakinah sebagai orang dikenali dan menjadi pujaan ramai.
Sedikit sebanyak mungkin ada yang kurang senang apabila Sakinah menggunakan tagline seperti Cantik Tak Bontot Saya dan Jogging Sampai Kentut untuk dicetak di baju T yang bakal dijualnya itu.
Miss J memang sokong usaha Sakinah untuk membudayakan senaman itu dan wajar dipuji sebab tak ramai selebriti Malaysia yang berani tunjuk perut kepada peminatnya secara terbuka.
Kalau ada pun tubuh yang cantik dan solid macam Sakinah mereka akan diam-diam. Tak tayang punyalah sebab sememangnya bertentangan dengan norma masyarakat kita.

Cuma Miss J harap Sakinah akan jadi lebih sensitif terhadap apa yang ingin dilakukan. Sebenarnya yang dibuat Sakinah bagi sesetengah orang memperlihatkan tahap mentalitinya.

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP