Loading...
Wednesday, March 19, 2014

Saya minta maaf

LARI dari set penggambaran? Cerita ini bagaikan tiada penghujungnya. Bukan sekali kita mendengar isu ini kalangan artis baru, malah sudah banyak kali ia dilaporkan.
Kisah terbaharu yang didengar adalah mengenai Fasha Sandha yang dikatakan telah meninggalkan lokasi penggambaran telemovie Baju Raya Yaya arahan Shuhaimi Lua. Rasa-rasanya ramai yang sudah maklum akan disiplin kerja aktres ini. Kalau orang kata pukul 8.30 pagi kena ada di set. Dia mesti akan datang tepat pada waktunya.
Kali ini, Fasha dilaporkan meninggalkan set selepas tiga hari berturut-turut terpaksa menunggu berjam-jam ketibaan pelakon baharu bernama Amyra Rosli yang datang lewat.
Untuk mengetahui situasi sebenar, wartawan Hits, GARRET DAWUM dapatkan penjelasan daripada Amyra Rosli sendiri berhubung perkara itu.
Hits: Amyra yang menyebabkan Fasha tinggalkan set penggambaran, betul ke?
Amyra: Pertama sekali saya ingin meminta maaf. Saya sudah dinasihatkan supaya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta ulasan mengenai isu ini.Sedikit sahaja yang boleh saya katakan, isu ini sebenarnya adalah hal dalam produksi. Punca kejadian juga bukan berasal daripada saya.
Bukan berpunca daripada Amyra walaupun sudah terang lagi kenyataan yang dikeluarkan mengatakan bahawa Amyra datang lewat sehingga tiga jam. Apakah Amyra cuba menuding jari dan menyalahkan orang lain?
Saya tidak cuba untuk menyalahkan sesiapa kerana perkara ini sudah diselesaikan secara baik melibatkan semua pihak. Kami juga sudah saling bermaaf-maafan.
Perkara ini sudah diselesaikan, maksudnya?
Sepanjang setahun lebih saya dalam industri, tidak pernah sekali pun timbulnya isu lambat atau disiplin melibatkan saya. Mungkin kali ini, saya kurang bernasib baik. Dari mana datangnya cerita itu. Mereka perlu selidik dulu apa yang berlaku. Jangan terus menghentam.
Paling saya takut adalah perasaan ibu saya. Dia pasti sedih kalau timbulnya perkara ini. Dia (ibu) yang menguruskan jadual saya. Mesti akan ada orang cakap dia tidak boleh menguruskan saya.
Tetapi kenyataan yang dikeluarkan mengatakan bukan sehari Amyra lewat tetapi sudah beberapa hari. Maknanya anda memang pelakon bermasalah?
Hal ini sangat kecil dan saya sendiri tidak mahu mempebesar-besarkan isu ini. Semua sudah selesai. Itu sahaja.
Kenapa Amyra tidak mengikut cara Fasha yang memang berdisiplin?
Sekali lagi, saya tidak datang lewat. Tetapi semuanya salah faham sahaja dan saya tidak mahu lagi mengeruhkan lagi keadaan.
Saya mahu bertahan lama dalam industri ini. Saya ikhlas dalam bidang ini. Sebagai orang baru memang saya hormati Fasha sebagai pelakon yang lebih senior.
Sebelum ini, Fasha pernah mempersoalkan masalah disiplin yang turut dihadapi Dazrin Kamaruddin iaitu tunang Amyra. Adakah ini balas dendam untuk awak berdua?
Semua yang berlaku adalah kebetulan. Tiada istilah balas dendam atau apa-apa sahaja. Saya sendiri tidak berani cakap tentang semu itu. Memang kisah Dazrin sebelum ini sudah saya ambil sebagai pengajaran terutama jika saya ingin berjaya sebagai pelakon.
Apakah perkembangan terkini Amyra?
Saya sekarang akan menjalani penggambaran Oh My English dan saya sudah jadikan ia sebagai fokus untuk saya buat masa sekarang.
Persiapan kahwin macam mana pula?
(Ketawa). Persiapan itu kami belum ada lagi perancangan. Kami masih memilih tarikh yang sesuai. Lagipun, kami menghormati masa masing-masing yang masih sibuk. Ibu bapa juga tidak pernah memaksa untuk kami cepatkan majlis


0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP