Loading...
Wednesday, December 25, 2013

Bella Dally kembali belakon

SELEPAS sebulan berehat dari kancah hiburan dan juga bidang lakonan, pelakon cantik Bella Dally kembali ke persada seni tempatan dan bakal tampil dengan drama baharu lakonannya yang turut dibintangi Nazim Othman, Amar Baharin dan Raja Ilya yang bakal ditayangkan dalam Slot Azalea TV3 berjudul Kalimah Jiwa.
Menurut Bella, dia membuat keputusan menerima tawaran berlakon dalam drama tersebut pada saat-saat akhir sekembalinya dia daripada bercuti di kampung halamannya, Kota Kinabalu, Sabah.
" Saya menerima tawaran berlakon tersebut pada saat-saat akhir. Setelah sebulan bercuti, saya dapati agak susah untuk menyesuaikan diri dalam beberapa perkara. Ambil masa juga untuk dapatkan semula momentum dalam lakonan.
" Agak kaku pada permulaan, tapi setiap hari saya akan memperbaiki diri. Saya juga banyak belajar daripada pelakon-pelakon yang lebih senior supaya lakonan nampak lebih matang.Dalam drama kali ini, saya memegang watak Aina Sofea, seorang yang penyabar dan juga kekasih kepada Aniq (Nazim) yang dipaksa berkahwin dengan Afiq (Amar)," katanya.
Sebelum ini, kontroversi antara Bella dan Nazim menjadi bualan hangat media apabila gambar pasangan ini masing-masing mengenakan pakaian pengantin dan ada desas-desus mengatakan pasangan ini telah bernikah secara senyap. Tambah lagi, Bella pernah menyatakan bahawa dia enggan berlakon di samping Nazim.
"Saya bukan tidak mahu berlakon dengan dia (Nazim), cuma saya akan menerima tawaran berlakon jika diberikan watak yang sesuai. Peranan untuk drama Kalimah Jiwa ini bersesuaian dengan saya, malah Nazim juga turut berlakon sama, jadi apa salahnya jika hendak cuba," katanya.
Menyentuh tentang hubungannya bersama Nazim, Bella menjelaskan bahawa dia lebih selesa untuk tidak membincangkan isu tersebut.
"Saya bukan hendak berahsia, cukuplah orang tahu yang hubungan antara kami sebagai pasangan kekasih. Saya lebih selesa tidak berkongsi dengan sesiapa.
"Saya tidak takut jika ada pihak hendak buat spekulasi liar tentang hubungan kami. Apa yang paling penting hubungan saya dan Nazim adalah serius dan bukan sekadar main-main. Untuk masa sekarang, saya tidak berani hendak sentuh tentang perkahwinan, dan kami selesa dengan keadaan sekarang," ujarnya.
Komited tugas anak seni
Nama Nazim Othman tidak perlu diperkenalkan lagi. Buka sahaja terkenal dengan rupa parasnya yang kacak, namun kualiti lakonannya dalam drama dan filem sering menjadi tumpuan masayrakat.
Figura ini mengakui, menggalas tugas sebagai anak seni bukan seuatu perkara yang boleh dianggap sebagai senang dan sekadar ingin popular.
"Tugas sebagai seorang pelakon bukan sesuatu yang mudah. Kita harus faham peranan yang dibawa oleh watak berkenaan. Malah, setiap watak ada cabaran yang tersendiri. Sebagai contoh,bagaimana kita hendak lakonkan watak sakit jika kita tidak dapat menjiwai watak tersebut dengan baik.
"Saya sangat komited dengan tugas. Boleh dikatakan, saya seorang yang tegas dalam bidang lakonan. Malah saya tidak suka jika terdapat sebarang kesilapan seperti terlupa dialog dan sebagainya. Saya bukan sekadar tegas dengan orang lain, malah saya juga tegas dengan diri sendiri dan akan memastikan saya sentiasa berdisiplin dalam sebarang tugas yang diberi," katanya.
Mengulas tentang peranannya dalam drama Kalimah Cinta bersama Bella, Nazim sedikit pun tidak terganggu dengan kehadiran kekasihnya yang turut berlakon sama.
"Dalam drama kali ini, saya memegang watak utama Aniq. Berbeza dengan watak-watak lain, kali ini saya akan membawakan watak yang mempunyai penyakit kronik. Agak sukar melakonkan babak sakit. Jika tempoh penggambaran ini dipanjangkan, saya sanggup menurunkan berat badan untuk menjiwai watak yang diberi.
"Tiada sebarang masalah berlakon bersama Bella. Pada mulanya, agak kekok kerana tidak semua tempat kita ada keserasian yang sama. Malah, jika dia melakukan sebarang kesilapan di set, saya sendiri akan tegur. Sebagai seorang yang lebih dewasa, saya bukan hendak ubah dia, cuma apa yang saya tegur adalah demi kebaikan dia," katanya ketika ditemui di set penggambaran Kalimah Cinta di Kajang baru-baru ini.
Tambah Nazim lagi, dia berasa gembira dapat berlakon bersama Bella kerana mereka jarang kali berjumpa walaupun sudah dua tahun bergelar pasangan kekasih.
"Selalunya kami jarang berjumpa kerana masing-masing sibuk dengan kerjaya. Tetapi kali ini, diberi peluang berlakon sekali, saya rasa gembira dapat berjumpa dengan dia setiap hari. Malah, dengan cara ini saya boleh kenal dia dengan lebih mendalam. Menyentuh soal masa depan dan perkahwinan, saya tidak berani hendak janji kerana semua ini ketentuan Tuhan. Apa yang saya boleh kata, biar dia (Bella) rasa kehidupan ini dahulu. Ada banyak perkara dan selok-belok bukan sahaja dalam industri, malah dalam kehidupan yang belum dilalui.
"Insya-Allah jika ada jodoh kami akan bersama. Saya juga sering bertanya kepada rakan-rakan artis lain yang telah berkahwin tentang kehidupan mereka selepas berkahwin dan ini sedikit sebanyak membantu dan mengajar saya dalam mengatur corak hidup pada masa akan datang.
Ditanya mengenai perkembangan terbaharu, Nazim menjelaskan bahawa dia bakal berlakon dalam video muzik nyanyiannya sendiri.
"Tahun depan, saya akan berlakon dalam klip video nyanyian saya sendiri bertajuk Destinasi yang dijangka akan siap sepenuhnya pada bulan April. Lagu berentak pantas tersebut berkisar tentang hala tuju sebagai seorang manusia.
"Namun, lagu ini sekadar suka-suka sahaja. Tidak pernah terfikir langsung untuk buat album penuh. Malah, saya lebih utamakan karier lakonan berbanding nyanyian. Saya tidak mahu letak sebarang batasan dalam hidup, kalau boleh saya hendak cuba semua benda. Pertama kali lagu saya dimainkan adalah dalam drama lakonan sebelum ini Begitulah Cinta," katanya berseloroh.


0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP