Loading...
Saturday, December 14, 2013

Gambar nooraida buat adi putra gatal dan pening




AMIRUDDIN OSMAN mendakwa siasatan polis berhubung skandal Adi Putra bersama isterinya, Nooraida Abdul Mutalib (kiri) sebagai tidak telus.


EPISOD yang mengaitkan pelakon sensasi, Adi Putra dengan dakwaan skandal dan penyebaran gambar lucah dengan seorang wanita berstatus isteri orang masih belum berakhir.
Sehari selepas Adi menegaskan pada sidang satu sidang akhbar bahawa dia bebas daripada sebarang tuduhan, pihak pengadu tampil dengan dakwaan siasatan kes itu tidak telus.
Ekoran tidak berpuas hati dengan keputusan siasatan, pengadu, Amiruddin Osman, 56, bersama isterinya, Nooraida Abdul Mutalib, 30, membuat laporan di Ibu
Pejabat Polis Bukit Aman, Kuala Lumpur kelmarin.
Laporan dibuat kepada Bahagian Tatatertib Bukit Aman itu bagi menuntut siasatan dijalankan ke atas seorang pegawai penyiasat (IO) yang bertugas di Balai Polis Taman Universiti, Skudai, Johor Bahru.
"Saya berpendapat bahawa penyiasatan yang dilakukan tidak telus dan tidak profesional atau dianggap berat sebelah. Saya menuntut kes ini dibuka semula," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Hotel Concorde, Kuala Lumpur itu.
Amiruddin yang merupakan seorang ahli perniagaan mendakwa siasatan tidak telus kerana pegawai penyiasat itu didakwa menuntutnya menarik balik laporan polis yang dibuat pada 29 Ogos lalu di Skudai ketika isterinya dipanggil untuk memberi keterangan.
Dia juga menerima sekeping gambar daripada sahabatnya yang menunjukkan pegawai berkenaan bergambar dengan Adi dalam keadaan mesra ketika pelakon tersebut hadir memberi keterangan semasa soal siasat dijalankan.

INILAH wajah Nooraida Abdul Mutalid, wanita yang didakwa oleh suaminya sebagai menerima dan membalas mesej berbaur lucah bersama Adi Putra.


Menurut Amiruddin, gambar tersebut dipercayai dirakam di dalam kawasan Balai Polis Taman Universiti, Skudai.
Pada 25 September lepas, Amiruddin turut mempersoalkan pegawai itu kerana gambar-gambar dan butiran peribadi isterinya dipercayai dibocorkan oleh 'orang dalam'.
Amiruddin juga menyifatkan siasatan itu berat sebelah kerana pegawai berkenaan memberi layanan baik terhadap Adi apabila dia sanggup ke lokasi program pelakon itu semasa di Johor walaupun jarak tempat itu dari balai polis di Skudai kira-kira 15 kilometer.
"Alasan yang diberikan oleh IO adalah Adi tiada kenderaan untuk ke balai polis. Saya nampak pegawai polis ini berat sebelah," ujar Amiruddin yang telah berumah tangga dengan Nooraida selama 10 tahun.
Pada 2 Disember lalu, polis mengumumkan bahawa kes terbabit diklasifikasikan sebagai tiada tindakan selanjutnya (NFA).
Menurut Amiruddin, pihak polis memberitahunya bahawa kes itu diklasifikasikan sebagai NFA atas faktor suka sama suka, dia masih belum menerima dokumen siasatan lengkap.
Ketika disoal sebab dia masih mahu meneruskan siasatan kes itu, Amiruddin menjawab bahawa dia berpegang kepada kebenaran.
"Saya percaya perkara ini benar. Saya sebagai seorang suami berani membuat laporan polis supaya keadilan dapat dibela," katanya.
Dalam pada itu, di celah kehangatan sidang akhbar tersebut, Nooraida yang sebelum ini tidak bersuara akhirnya mengaku bahawa dia meminati Adi kerana menyifatkan aktor itu seorang yang romantik selepas diasak soalan pemberita.
"Pada mulanya saya cuma hantar ucapan ketika Adi pergi umrah itu sahaja. Saya memang minat dia (Adi). Saya terus layan mesej sebab dia romantik jadi saya memang teruja," akui Nooraida.

ADI PUTRA


Dalam perkembangan berkaitan, Amiruddin mendakwa pernah berbual dengan individu yang dipercayai Adi Putra menerusi telefon dan meminta bertemu dengan bintang filem Haq itu di Johor Bahru bagi menyelesaikan skandal berkenaan.
Namun, Amiruddin mendakwa Adi, 32, enggan bertemunya hingga menyebabkan dia membuat laporan polis pada awal September lalu.
Ketika ditanya sama ada pihaknya gentar jika Adi memfailkan saman, Amiruddin menjelaskan, dia dan pasukan peguamnya mengalu-alukan tindakan tersebut.
Peguam Amiruddin, Muhammad Hasif Hasan berkata, pihaknya akan merayu keputusan NFA itu dan berpendapat Seksyen 498 Kanun Keseksaan lebih sesuai berbanding Seksyen 509 Kanun Keseksaan dengan kesalahan yang dilakukan.
Menurut Muhammad Hasif, pihaknya percaya cara siasatan yang dikendalikan memiliki ciri-ciri tidak telus dan tidak ada integriti selain menyoal Nooraida dengan sejumlah soalan tidak relevan.
"Kami akan menulis surat kepada Timbalan Pendakwa Raya di Putrajaya dengan laporan bahawa kami telah membuat satu lagi laporan terhadap IO kes ini.
"Pihak kami akan menghantar satu surat memohon kepada Timbalan Pendakwa Raya agar melihat kembali kes ini dan melihat kembali peruntukan seksyen yang agak relevan dalam kes ini," tegasnya.

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP