Loading...
Sunday, December 22, 2013

Hero melayu susah nak cari sekarang?





BETUL ke hero berstatus ‘jantan’ dan memang boleh dianggap lelaki Melayu dah tak ramai lagi? Nak cari yang muka Melayu macam Rosyam Nor dan Remy Ishak dah tak jumpa sebab kebanyakan mereka berwajah ‘jambu’. Syed rasa memang isu ini bukan lagi isu baru yang perlu dilihat secara menyeluruh. Kalau lihat di mana-mana stesen televisyen (TV) pun memang muka-muka ‘jambu’ banyak menguasai drama-drama dan diangkat menjadi hero.



Perubahan ini memang nampak ketara jika nak dibandingkan satu masa dahulu. Kalau dulu orang cukup kagum dengan wajah-wajah Melayu tapi kini semuanya berlumba-lumba putihkan wajah dan buat macam-macam perubahan.
Syed setuju dengan pandangan Rita Rudaini dalam pertemuan baru-baru ini. Katanya nak cari hero baru yang nampak lelaki bukan senang sebab kebanyakan mereka semuanya berwajah baby face.
Ini bukan masalah kecil tapi masalah yang memang tak ada kesudahan. Bayangkan Rita terpaksa bergandingan dengan lelaki ‘jambu’ dalam drama-drama sebelum ini.
Sebagai pelakon sudah tentu dia berharap mendapat gandingan dengan pelakon lelaki yang betul-betul jantan di set. Tapi selalunya sebaliknya yang diterima.
Syed rasa ada benar apa yang dikatakan oleh ibu anak dua ini. Dah ramai sangat hero-hero berwajah ‘jambu’ ala-ala penyanyi K-Pop di Malaysia ini.
Tengok artis Korea berwajah macam itu, tengok artis Malaysia pun lebih kurang sama. Macam mana itu?
Syed: Nampaknya cerita Adi Putra tak habis lagi. Masing-masing cuba mempertahankan diri dan menegak keadilan. Harap-harap cepat selesai semuanya.

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP