Loading...
Tuesday, July 15, 2014

Ruang Tamu Gaya Inggeris


Lembaran Ilmu

Ruang Tamu Gaya Inggeris


Assalamualaikum ...

Dengan lafaz Bismillah , ruang tamu gaya Inggeris agak popular di Malaysia . Malah ada pecintanya sanggup mencari dan menyimpan aksessori hiasan rumah bercirikan inggeris . Ruang tamu gaya Inggeris sudah sinonim dengan motif bunga sama ada pada perabut dinding serta barang perhiasan lainnya .

Jenis Penggayaan Alal Inggeris1- Motif Bunga Hampir Keseluruhannya









2- Motif Bunga Hanya Sebahagian 










3- Motif Bunga Yang sederhana 






Tips Tata Rias Ruang Tamu
Apa pun pilihan anda , penggunaan motif bunga itu biarlah sederhana agar ruang tamu itu kelihatan tidak sarat dan boleh bernafas . Mungkin juga anda suka dengan motif bunga sepenuhnya . Tetapi keadaan itu hanya akan membuatkan ruang tamu anda kelihatan seperti sebuah taman Inggeris .

Penggunaan akseseoi perhiasan seperti pinggan mangkuk , vas , bantal kusyen , tembikar , jambangan bunga serta lainnya di ruang tamu dan dinding biarlah yang minima . Kalau terlampau banyak , ruang tamu anda sudah menjadi seperti sebuah tempat pameran koleksi barangan Inggeris .

Ada baiknya sekiranya anda meletakkan koleksi barang perhiasan ala Inggeris di satu tempat khas seperti kabinet display sahaja . Ianya akan kelihatan lebih kemas dan cara itu lebih selamat dari sebarang kerosakan .

Elakkan melekat / menggantungkan terlalu banyak barangan di dinding . Dinding hanya sesuai dan kelihatan cantik dengan satu atau tiga bingkai gambar sahaja .


Ditulis oleh :





Pemilik Mutlak Lembaran Ilmu





0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP