Loading...
Wednesday, July 16, 2014

Pemberian Kukuhkan Ukhwah


Lembaran Ilmu

Pemberian Kukuhkan Ukhwah


Assalamualaikum ...

Dengan lafaz Bismillah , dalam menjalin hubungan persahabatan di alam maya , kita boleh melakukan pelbagai kaedah untuk menghargai sahabat kita . Pemberian menukuhkan ukhwah . Walaupun mengenali sekadar di maya , menjalinkan silaturrahim adalah sangat dituntut dalam Islam . Malah memberikan kegembiraan kepada penerima juga sudah memberikan pahala pada kita . Mudah bukan . Apatah lagi ianya dilakukan di bulan Ramadhan .


 Pemberian Kukuhkan Ukhuwah

Semalam saya menerima bingkisan dari ema @ http://emarieys.com/ . Saya sebenarnya tidak menduga jawapan saya betul . Ketika itu saya sekadar memenuhi kehendak ema dalam entry tersebut untuk meneka setiap handbag serta pemiliknya . Kalau tak silap saya ada empat handbag . Saya meneka hanya berdasarkan gambar - gambar yang ada di situ . Lebih kepada meneka sahaja sebenarnya .



 Pemberian Kukuhkan Ukhuwah

Bila membaca kad ucapan ni , sejuk sahaja rasanya hati . Sebagaimana kata pepatah , orang melayu kaya dengan budi bahasa . Ayat demi ayat menyusun bicara dengan kemas . Senyum saya membacanya . Bila melihat kad nama blogger , maka terfikirlah saya bahawa saya ini masih belum memilikinya . Mungkin juga nanti akan ada . Boleh pas pada rakan - rakan blogger .


 Pemberian Kukuhkan Ukhuwah

Inner tudung yang saya belum miliki sebenarnya . Dah ramai orang pakai kan . Tapi saya masih sekadar memerhati . Hajat nak juga dapatkan satu untuk bergaya dihari raya . Alhamdulillah , Allah makbulkan hajat saya . Cuma saya tak perlu keluarkan RM . Terima kasih Ema .


 Pemberian Kukuhkan Ukhuwah

Saya suka benda ni . Nampak eksklusif bila nama saya ada disitu . Disulam dengan kemas . Bagus ideanya, Ema . Buat masa ini saya akan kekalkannya begitu . Sayang nak buka . Biarlah ia menjadi koleksi peribadi . 

Terima kasih sekali lagi Ema , atas semua pemberian itu . Semoga Allah melimpahkan rezeki kepada kamu ... aaamin .


* NOTA :

Orang memberi , kita menghargai .



Ditulis oleh :





Pemilk mutlak Lembaran Ilmu



0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP