Loading...
Sunday, July 6, 2014

Entry Kena Ciplak


Lembaran Ilmu

Entry Kena Ciplak


Assalamualaikum ...

Dengan lafaz Bismillah ...
Hasil pencarian saya mengenai kepelikkan mengapa entry Buffet Ramadhan Casa Ombak tiada dalam Google telah menemukan saya dengan blog yang menciplak entry - entry saya dengan sengaja dan secara total . Entry kena ciplak ini bukanlah perkara baru tetapi ianya benar - benar menyentap jiwa raga sebagai blogger .


 Entry Kena Ciplak
Bulat merah itu adalah entry milik veesandy.blogspot

Blog Gossip Hot Artis Malaysia

Blog gossiphotartis.blogspot.com telah ditemui sebagia penciplak beberapa entry - entry saya kebelakangan ini . Dari pemerhatian yang saya lakukan , entry ini tidak diciplak secara manual . Entry saya telah diciplak 100 peratus !

Anda boleh sahaja melihat perbandingan ini :

1- Buffet Ramadhan Casa OmbakEntry Ciplak
http://gossiphotartis.blogspot.com/2014/07/buffet-ramadhan-casa-ombak.html

Entry Asli

http://veesandy.blogspot.com/2014/07/buffet-ramadhan-casa-ombak.html
2- Cara Tertib BeriftarEntry Ciplak
http://gossiphotartis.blogspot.com/2014/07/cara-tertib-beriftar.html

Entry Asli
http://veesandy.blogspot.com/2012/08/cara-tertib-beriftar.html


 Entry Kena Ciplak
Yang saya bulatkan denan warna merah itu adalah entry saya .

Disclaimer 
Setelah di selidik , maka saya dapati disclaimer ini telah memaparkan siapa pemilik blog tersebut . Saya terkejut malah terkilan sebenarnya . Sepatutnya dia lebih beretika dan profesional apabila menjadi blogger malah dihormati dalam dunia blogger juga .




Pencarian Google 

Saya cuba mencari entry saya di google dan sangat terkilan bila saya melihat paparan ini . Entry di sebelah atas adalah milik blog saya . Sedihnya bila saya lihat description itu berbaur lucah sedangkan entry yang diciplak pada paparan di bawah ( Gossip HOT artis Malaysia ) yang asli dan milik saya 
memiliki description yang jelas berkaitan tajuk .




Banyak Entry Diciplak

Bila saya membuka blog archievenya , saya mendapati setiap entry saya kebelakangan ini telah diciplaknya walaupun entry itu bukan berunsur ilmiah . Anda boleh perhatikan di bawah yang bergaris line merah . Malah ada entry yang di upload sebanyak 2 kali :







Ini adalah bukti bahawa entry saya telah diciplak menggunakan sistem yang telah disetkan . Maka , setiap kali saya post entry baru , automatik entry saya juga akan dipost di blog Hot Artis Malaysia !

Mesej Kepada BRADO KAPAK Dan TEAM ADMINNYA 

Di bulan Ramadhan yang mulia dan penuh barakah ini , sebagai muslim sejati tentunya , saya mohon kepada anda dan team admin anda supaya keluarkan blog serta entry - entry saya yang telah berada di dalam blog Hot Artis Malaysia berlabelkan Lembaran Ilmu .

Entry Buffet Ramadhan Casa Ombak adalah entry contest yang saya sertai . Wujudnya entry saya dalam blog anda telah menghalang entri aslli saya untuk berada di Google search .

Saya tak nak panjangkan perkara ini , harap anda dan team admin dapat menarik serta merta segala entry dan nama blog saya keluar dari blog Hot Artis Malaysia selepas anda dan team admin membaca entry ini .

Semoga Allah membalas jasa baik anda dan diberi kemudahan oleh Nya untuk terus berkaya dalam dunia blogger .


* NOTA :

Ujian di bulan Ramadhan hanya kerana sifat manusia ...






1 comments:

  1. admin blog ... sila terminate segala entry milik veesandy.blogspot drp blog ini .

    ReplyDelete

 
Toggle Footer
TOP